ဘေလာ့ လိပ္စာသစ္သို႕ ေျပာင္းေရႊ႕ျခင္း

(၂၀၀၇) ခုႏွစ္မွစ၍ ဘေလာ့စာမ်က္ႏွာအား ဖြင့္လွစ္ခဲ့ရာ ဖတ္ရွဳအားေပးၾကေသာ စာဖတ္ပရိသတ္အေပါင္းအား အထူးပင္ ေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။

ယခုအခါတြင္ ဘေလာ့ကို ဖြင့္ရန္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္မွဳမ်ား ရွိေနေၾကာင္း၊ စာဖတ္သူအခ်ိဳ႕မွ အေၾကာင္းၾကားလာပါသျဖင့္ www.khinmamamyo.info တြင္ စာမ်က္ႏွာသစ္ကို ဖြင့္လွစ္ထားပါသည္။

စာမ်က္ႏွာသစ္တြင္ အခ်ိဳ႕ေသာ စစ္ေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးဆိုင္ရာ ေဆာင္ပါးမ်ားႏွင့္ ရသစာစုမ်ား (ႏွစ္ရာေက်ာ္ခန္႕)ကိုလည္း က႑မ်ားခြဲ၍ ျပန္လည္ေဖာ္ျပထားပါသည္။


ယခုဘေလာ့စာမ်က္ႏွာကို ဆက္လက္ထားရွိထားမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ယေန႕မွစ၍ ပို႕စ္အသစ္မ်ား ထပ္မံ တင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ပါေၾကာင္းႏွင့္ ပို႕စ္အသစ္မ်ားကို စာမ်က္ႏွာသစ္တြင္သာ တင္ေတာ့မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေလးစားစြာ အသိေပး အေၾကာင္းၾကားပါသည္။


စာမ်က္ႏွာသစ္သို႕ အလည္လာေရာက္ပါရန္ကိုလဲ လွိဳက္လွဲစြာ ဖိတ္ေခၚအပ္ပါသည္။


ေလးစားစြာျဖင့္



ခင္မမမ်ိဳး (၁၇၊ ၁၀၊ ၂၀၁၁)

www.khinmamamyo.info

အရွံဳးကို ႏွစ္ျခိဳက္သူမ်ား

Sunday, August 9, 2009

အခုတေလာ ျမန္မာျပည္မွာတုန္းက စာသင္ေပးခဲ့ဖူးတဲ့ ကေလးမေလးတေယာက္ကို သတိသြားရေနမိတယ္။ သူက လူခ်မ္းသာ မိသားစုထဲမွာ ၾကီးျပင္းလာခဲ့တာပါ။ မိဘက စက္ရံု၊ အလုပ္ရံုေတြ အမ်ားၾကီး ပိုင္တယ္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြလဲ အမ်ားၾကီးပါပဲ။ ျမန္မာျပည္မွာ ပိုက္ဆံခ်မ္းသာတဲ့ မိသားစုေတြက သူတို႕သားသမီးေတြကို ပံုစံႏွစ္မ်ိဳးနဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ၾကတယ္။ ပထမတမ်ိဳးက ဆယ္တန္းကို အမွတ္ေကာင္းေကာင္းနဲ႕ ေအာင္ျပီး ေဆးတကၠသိုလ္တက္ဖို႕နဲ႕ ေနာက္တမ်ိဳးက ႏိုင္ငံရပ္ျခားကို မိဘစရိတ္နဲ႕ ပညာေတာ္သင္ပို႕ျပီး၊ အခ်ိန္အတိုင္းအတာအရ ပညာေတြတတ္ျပီး လုပ္ငန္းအေတြ႕အၾကံဳရလာတဲ့အခါ ျမန္မာျပည္က မိဘလက္ငုတ္လက္ရင္း လုပ္ငန္းေတြကို ျပန္လာဦးစီးဖို႕။ ဒီလိုနဲ႕ပဲ မိဘေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ပထမတမ်ိဳးအရ ေဆးပညာဘြဲ႕ရျပီး ဆရာ၀န္မလုပ္တဲ့ ဆရာ၀န္ေတြ ျမန္မာႏိုင္ငံ အႏွံ႕အျပားမွာ ပ်ံ႕ႏွံ႕လာခဲ့သလို ဆရာ၀န္ဘြဲ႕ရျပီးမွ ႏိုင္ငံျခားထြက္ျပီး ၾကံဳရာအလုပ္ လုပ္ေနၾကသူေတြလဲ ေပၚေပါက္လာခဲ့တယ္။ မိဘေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ဒုတိယတမ်ိဳးအရ ႏိုင္ငံရပ္ျခားမွာ စီးပြားေရးပညာ၊ စီမံခန္႕ခြဲမွဳပညာ၊ စာရင္းအင္း ပညာ၊ ေစ်းကြက္ပညာ၊ အိုင္တီနည္းပညာ လာတက္သူေတြကလဲ ႏိုင္ငံေပါင္းစံုမွာ အႏွံ႕ပါပဲ။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ပညာေရး၀န္ေဆာင္မွဳလုပ္ငန္းေတြ၊ ႏိုင္ငံျခားတကၠသိုလ္ေတြနဲ႕ ခ်ိတ္ဆက္ထားတဲ့ သင္တန္းေတြမွာ ႏိုင္ငံျခားထြက္ဖို႕ ၾကိဳးစားေနၾကတဲ့ လူငယ္ေတြက ၾကိတ္ၾကိတ္တိုး ျဖစ္ေနၾကတယ္။



က်ြန္မ တပည့္မေလးက်ေတာ့ ဥာဏ္ေကာင္းေပမယ့္ စာသိပ္ၾကိဳးစားတဲ့ ကေလးမ်ိဳးထဲက မဟုတ္ဘူး။ ဆယ္တန္းစာေမးပြဲတုန္းကေတာင္ မေအာင္ရင္ ေနာက္တႏွစ္ ထပ္စာက်က္ေနရမွာစိုးလို႕ ေအာင္ရံုေလးေတြ ေျဖခဲ့တာဆိုပဲ။ ေအာင္မွတ္ရေလာက္ျပီဆိုတာနဲ႕ ဆက္ေျဖခ်င္စိတ္ကို မရွိေတာ့တာတဲ့။ ဆယ္တန္းတုန္းက သူမ်ားေတြလို ေဆး၊ စက္မွဳ မွန္းခဲ့ဖူးလားေမးေတာ့ စိတ္ကို မ၀င္စားတာတဲ့။ ကဲ- ျပီးေရာ။ တခါတေလလဲ အဲလို ဆယ္တန္းကတည္းက ျပတ္ျပတ္သားသား ရွိတာ အေကာင္းသား လို႕ ေတြးခဲ့မိေသးတယ္။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ပညာေရးစနစ္ဆိုတာက အသိပညာနဲ႕ အတတ္ပညာကို ညီတူညီမွ် ဦးစားေပးတဲ့ ပညာေရးမ်ိဳး မဟုတ္။ အထက္တန္းေအာင္မွတ္ကို ၾကည့္ျပီးမွ အမွတ္ေကာင္းသူေတြက အတတ္ပညာ ဆရာ၀န္၊ အင္ဂ်င္နီယာ၊ စာရင္းကိုင္၊ အမွတ္နည္းသူေတြက အသိပညာ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တဲ့ ပညာေရးစနစ္။ ဘ၀နဲ႕ ပတ္သက္ျပီး လမ္းညႊန္ျပသရမယ့္ မိဘေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းဆိုတာကလဲ ဒီပညာေရးစနစ္၊ ဒီပညာေရး အေတြးအေခၚနဲ႕ ေခါက္ရိုးက်ိဳးေနသူေတြ ျဖစ္ေလေတာ့ ေခတ္မွီတဲ့ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မွီ ပညာေရး အေတြးအေခၚမ်ိဳး ရွိသူေတြက ခပ္နည္းနည္း။ အမွတ္မ်ားတဲ့ ဆရာ၀န္၊ အင္ဂ်င္နီယာလိုင္းကို ၀င္မွ ဂုဏ္ရွိတယ္ ထင္တတ္ၾကတာမ်ိဳး။ အမွတ္မ်ားမ်ားရတဲ့ သားသမီးက အသိပညာေတြျဖစ္တဲ့ မႏုႆေဗဒ၊ ေရွးေဟာင္းသုေတသန၊ သမိုင္း၊ ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရးလို ဘာသာရပ္ေတြ တက္မယ္ဆိုရင္ သားသမီးနဲ႕ မိဘ ျပႆနာတက္ၾကစျမဲ။

ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မွီပညာေရးမွာက်ေတာ့ ဒါမ်ိဳးေတြက မရွိ။ First degree ကိုေတာ့ ကိုယ္စိတ္၀င္စားတဲ့ ဘာသာေတြကို တက္ေလ့ရွိၾကတယ္။ အဂၤလန္မွာဆိုရင္ အသိပညာကို စိတ္၀င္စားသူေတြက GCE A level မွာ အသိပညာနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ ဘာသာရပ္ေတြကို ယူၾကျပီး၊ Grade ေကာင္းေအာင္ၾကိဳးစားၾကတယ္။ ျပီးမွ အဲဒီဘာသာရပ္နဲ႕ ပတ္သက္ျပီး နာမည္ၾကီးတဲ့ တကၠသိုလ္ေတြကို ၀င္ဖုိ႕ၾကိဳးစားေလ့ရွိၾကတယ္။ လူအမ်ားက ေအာက္စဖို႕ဒ္၊ ကင္းဘရစ္၊ လန္ဒန္လို႕ အသိမ်ားေပမယ့္ ဒီတကၠသိုလ္ေတြမွာ မသင္တဲ့ ဘာသာရပ္ေတြကလဲ အမ်ားအျပား။ ဒီေတာ့ ေရြးခ်ယ္ရလြယ္ကူေအာင္ ဘာသာရပ္တခုခ်င္းစီအရ သင့္ေလ်ာ္မယ့္ တကၠသိုလ္ေတြကို career အၾကံေပး ေတြ၊ စာအုပ္ေတြ၊ အင္တာနက္ေတြကေနတဆင့္ လမ္းညႊန္ျပသေပးၾကတယ္။ ဒီလိုနဲ႕ အသိပညာဘြဲ႕ရျပီးမွ ဘ၀အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းပညာေတြကို ျပန္ေရြးခ်ယ္ တက္ေရာက္တဲ့ လူေတြရွိသလို အတတ္ပညာဘြဲ႕ရျပီးမွ အသိပညာမဟာဘြဲ႕ျပန္တက္ျပီး ပါရဂူဘြဲ႕အထိ ယူသြားၾကသူေတြကလဲ အမ်ားအျပား။ မႏုႆေဗဒနဲ႕ ေက်ာင္းျပီးျပီးမွ Graduate entry ေလးႏွစ္ ဆရာ၀န္ဘြဲ႕ကို တက္ျပီး ဆရာ၀န္အလုပ္နဲ႕ အသက္ေမြးသူေတြ ရွိသလို၊ လွ်ပ္စစ္အင္ဂ်င္နီယာဘြဲ႕ရျပီးမွ ေရွးေဟာင္းသုေတသနဘြဲ႕ေတြ ထပ္တက္ျပီး ကထိက ျဖစ္ေနသူေတြလဲ ရွိတာပါပဲ။ တက္ေရာက္ပညာသင္ၾကားေနတဲ့ ပညာရပ္ကို အေၾကာင္းျပဳျပီး လူတေယာက္ရဲ႕ အရည္အခ်င္းကို ခြဲျခားသတ္မွတ္တာမ်ိဳး ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မွီ ပညာတတ္ေတြရဲ႕ အေတြးအေခၚမွာ မရွိတတ္ၾကပါ။ ပညာရပ္ေတြကို တန္ဖိုးထားျပီး၊ ပညာရွင္အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ေလးစားမွဳရွိၾကပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ လူတေယာက္ရဲ႕ အေတြးအေခၚနဲ႕ စိတ္၀င္စားမွဳဆိုတာကလဲ အခ်ိန္၊ ေနရာေတြအေပၚမွာ မူတည္ျပီး အျမဲတမ္း ေျပာင္းလဲတတ္တာေၾကာင့္ ကိုယ္ပိုင္ေရြးခ်ယ္ဆံုးျဖတ္တာကို အားေပးတဲ့ ပညာေရး စနစ္မ်ိဳး ရွိသင့္တာအမွန္ပါပဲ။

ဒီလိုနဲ႕ ဆယ္တန္းကို ေအာင္မွတ္နည္းနည္းနဲ႕ ပြတ္ကာသီကာ ေအာင္လာတဲ့ ဒီကေလးမေလးဟာ ေအာင္စာရင္းထြက္ျပီး ေနာက္ပိုင္းမွာက်ေတာ့လဲ သူ႕မိဘရဲ႕ ဒုတိယေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႕ ရင္ဆိုင္ရျပန္ပါေတာ့တယ္။ လိုင္းေကာင္းေကာင္း မရတာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံျခားပို႕မယ္ဆိုျပီး သူ႕မိဘေတြက စီစဥ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႕ ဆယ္တန္းမွာတုန္းကလဲ ေန႕၀ိုင္းက်ဴရွင္၊ ညဂိုက္ေတြနဲ႕ ၀န္းရံေနခဲ့ရတဲ့ ကေလးမေလးဟာ ဆယ္တန္းေအာင္ျပီးတဲ့အခါက်ေတာ့လဲ အဂၤလိပ္စာသင္တန္း၊ စီးပြားေရး စီမံခန္႕ခြဲမွဳ ဒီပလိုမာသင္တန္းေတြနဲ႕ ပိလာျပန္ပါေတာ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကေလးမေလးကလဲ အဂၤလိပ္စာ စာေမးပြဲမွာ ႏိုင္ငံျခားေကာလိပ္ေတြမွာ ပညာသင္ခြင့္ရေလာက္မယ့္ အဆင့္ကို မရဘူး။ စီးပြားေရး စီမံခန္႕ခြဲမွဳ ဒီပလိုမာကိုလဲ မေအာင္ျပန္ဘူး။ ဒီလိုနဲ႕ပဲ က်ြန္မ လက္ထဲ ေရာက္လာတယ္ဆိုပါေတာ့ေလ။ သူ႕မိဘကလဲ က်ြန္မကို အေတာ္အားကိုးတယ္။ က်ြန္မကလဲ သူ႕ကို ညီမေလး တေယာက္လို ခင္တယ္။ ဒါနဲ႕ ျဖစ္ေစခ်င္စိတ္နဲ႕ တြန္းတာေပါ့။ ေနာက္ဆံုး စာေမးပြဲနီးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ညဘက္ သူနဲ႕ တူတူ သြားအိပ္ျပီးေတာ့ကို အနီးကပ္ေစာင့္ၾကည့္ စာက်က္ခိုင္းခဲ့တာ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒါေလးေတြေတာ့ ေအာင္သြားပါေစေတာ့ဆိုျပီး၊ ေမးခြန္းေဟာင္းေတြကို မွတ္စုေတြပါ ထုတ္ေပးခဲ့တာ။

ဒီလိုနဲ႕ စာရင္းကိုင္ဘာသာ၊ စီမံခန္႕ခြဲမွဳဘာသာ၊ စီးပြားဆက္ဆံေရးဘာသာ စတဲ့ ဘာသာရပ္အားလံုးမွာ စာေတြက်က္ခိုင္း၊ mock exam ေတြေျဖခိုင္းျပီး သင္ေပးလာခဲ့တာ စာေမးပြဲခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ က်ြန္မ သူ႕ကို လံုး၀ စိတ္ခ်ေနခဲ့ျပီ။ ေမးခြန္းလႊာေတြကို ၾကည့္ျပီး ေနာက္ပိုင္းမွာလဲ ပိုေသခ်ာသြားခဲ့တယ္။ က်ြန္မ ျပင္ဆင္ေပးထားခဲ့တာေတြက ေမးခြန္းရဲ႕ အတိုင္းအတာထက္ေတာင္ ပိုလြန္ေနေသးတယ္။ ေသခ်ာေပါက္ေအာင္ကိုေအာင္ရမယ္ေပါ့။

ဒါေပမယ့္ က်ြန္မရဲ႕ တြက္ဆမွဳေတြ လံုး၀မွားခဲ့တယ္။ ေအာင္စာရင္းထြက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘာသာအားလံုးမွာ သူထပ္က်ေနခဲ့ျပန္တယ္။ သူ႕ကို ေအာင္ေစခ်င္တဲ့ စိတ္၊ ငါ့လက္ထဲေရာက္လာတဲ့ ေက်ာင္းသားဆိုရင္ စာေမးပြဲေအာင္ေစရမယ္ဆိုတဲ့ ငယ္ရြယ္တဲ့ ဆရာတေယာက္ရဲ႕ မာနအေတြးေတြနဲ႕ က်ြန္မ ေတာ္ေတာ္ကို ေပါက္ကြဲသြားခဲ့တယ္။ သူ႕ကို ေခၚျပီး အေျဖကိုေမးလိုက္ေတာ့ ရွင္းပါတယ္။

“မမ။ သမီး စာေမးပြဲမေအာင္ခ်င္ဘူး။ ေအာင္ရင္ ႏိုင္ငံျခားသြားရမွာ”တဲ့။ ဘယ္လိုပဲ ေဖ်ာင္းဖ်ဆံုးမေပမယ့္ သူက ေခါင္းမာေနခဲ့ျပန္တယ္။ စာေမးပြဲ ခဏခဏက်ေနရင္ သူ႕မိဘေတြကလဲ လက္ေလွ်ာ့သြားမွာပါတဲ့။ ျမန္မာျပည္မွာပဲေနျပီး ေက်ာင္းတက္၊ အခ်ိန္တန္ရင္ ဘြဲ႕ေလးရတဲ့ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္၊ ေအးေအးေဆးေဆး ဘ၀ပဲ ေနခ်င္တယ္။ ႏိုင္ငံျခားေရာက္ရင္ စာေတြ အရမ္းက်က္ေနရမွာေပါ့တဲ့။ က်ြန္မက စာေမးပြဲက်တယ္ဆိုတာ ရွံဳးတာနဲ႕အတူတူပဲဆိုေတာ့ သူျပန္ေျပာလိုက္တဲ့ စကားက “ မမကလဲ။ သမီးက အဲဒီအရွံဳးကိုပဲ လိုခ်င္တာေလ။ ရွံဳးမွ သမီးလိုခ်င္တဲ့ အခြင့္အေရးေတြ ရမွာေလ” တဲ့။ ကဲ- ဘယ္ႏွယ့္ရွိစ။

အဲဒီတုန္းက က်ြန္မ အသက္က ၂၂ ႏွစ္။ သူမ အသက္က ဆယ့္ခုနစ္ႏွစ္။ စာေမးပြဲေျဖရင္ ေအာင္ေအာင္ ေျဖရမယ္။ ရွံဳးသြားရင္လဲ အဲဒီ အရွံဳးကို သင္ခန္း စာယူျပီး ေအာင္ေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ရမလဲဆိုတာ စဥ္းစားရမယ္ ဆိုတဲ့ အေတြးေတြနဲ႕ ၂၂ ႏွစ္လံုးလံုး လူ႕ေလာကထဲမွာ ရွင္သန္ခဲ့တဲ့ က်ြန္မကို ဆယ့္ ခုနစ္ႏွစ္ ကေလးမေလး တေယာက္က ေပးလိုက္တဲ့ သင္ခန္းစာေလး တခုပါ။ လူတိုင္းလူတိုင္းမွာ တန္ဖိုးထားတာေတြ မတူဘူးဆိုတာရယ္၊ လူ႕ဘ၀ကို ရွဳျမင္သံုးသပ္ပံု မတူဘူးဆိုတာရယ္၊ ကိုယ္တန္ဖိုးထားတဲ့ အခြင့္အေရးေတြ အတြက္ အရွံဳးေပးရျခင္းကို ႏွစ္ျခိဳက္သူေတြလဲ ရွိႏိုင္တယ္ ဆိုတာရယ္ကို ပထမဆံုး နဖူးေတြ႕၊ ဒူးေတြ႕ ၾကံဳခဲ့ရဖူးတာပါပဲ။

ေနာက္ပိုင္းေတာ့လဲ က်ယ္ေျပာလွတဲ့ လူ႕အသိုင္းအ၀ိုင္းၾကီးေတြထဲမွာ သူ႕လို လူမ်ိဳးေတြ အမ်ားၾကီးကို ထပ္ေတြ႕လာခဲ့ရပါတယ္။ လက္ရွိမွာ ရထားတဲ့ အခြင့္အေရးေတြ၊ ေနရာေတြကို လက္မလႊတ္ခ်င္တာနဲ႕ အႏိုင္ႏႊဲလို႕ရႏိုင္တဲ့ ဘ၀တိုက္ပြဲေတြကို မဆင္ႏႊဲပဲ ပိုေနျမဲ၊ က်ားေနျမဲေနတတ္သူေတြကိုလဲ အမ်ားအျပား ေတြ႕လာခဲ့ရပါတယ္။ ကိုယ့္ အခြင့္အေရးေတြ တည္ျမဲဖို႕အတြက္ အရွံဳးေပးတယ္ဆိုတာ ကိုယ္နဲ႕ သက္ဆိုင္တဲ့ လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြမွာဆိုရင္ ကိုယ့္ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႕ကိုယ္မို႕ အေၾကာင္းမဟုတ္ေပမယ့္၊ အမ်ားနဲ႕သက္ဆိုင္တဲ့ လုပ္ငန္းေဆာင္တာ ေတြမွာဆိုရင္ေတာ့ အမ်ားကို သစၥာေဖာက္ရာေရာက္တယ္၊ တကိုယ္ေကာင္းဆန္တယ္ လို႕ က်ြန္မကေတာ့ ေတြးထင္မိပါတယ္။ ေသခ်ာတာတခုကေတာ့ အရွံဳးကို ႏွစ္ျခိဳက္သူေတြ၊ ေအာင္ျမင္ေအာင္ မလုပ္လို႕ ရလာမယ့္ အခြင့္အေရးကိုပဲ တပ္မက္ေနသူေတြနဲ႕ ေအာင္ပြဲဆိုတာကို ရေအာင္ ယူႏိုင္မွာ မဟုတ္တာပါပဲ။ ေအာင္ပြဲဆိုတာ ပိုေနျမဲ၊ က်ားေနျမဲလူေတြ၊ အရွံဳးကို ႏွစ္ျခိဳက္သူေတြကို ေရွ႕ကပဲ ပိတ္ေနေန၊ ေဘးမွာပဲ ကန္႕လန္႕ကန္႕လန္႕တြဲေနေနရွိေနသေရြ႕ ရႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ အရွံဳးကို ႏွစ္ျခိဳက္သူ ကေလးမေလးတေယာက္ကို က်ြန္မရဲ႕ အခ်ိန္ေတြ သံုးလေလာက္ ေပးခဲ့ဖူးပါတယ္။ သူကိုယ္တိုင္က အရွံဳးကို ႏွစ္ျခိဳက္သူ၊ အရွံဳးက ရလာမယ့္ အခြင့္အေရးေတြကိုပဲ လိုခ်င္သူျဖစ္ေနေလေတာ့ က်ြန္မရဲ႕ ေအာင္ျမင္ေစလိုတဲ့စကား၊ အႏိုင္ရေစမယ့္ လုပ္ရပ္ေတြဟာ သဲထဲေရသြန္ ျဖစ္ခဲ့ရဖူးပါရဲ႕။ ဘ၀ရဲ႕ တျခား အစိတ္အပိုင္းေတြမွာေကာ ဒီလိုျဖစ္ခဲ့သလား၊ ျဖစ္လာမွာလား ဆိုတာ------------------------။

ခင္မမမ်ိဳး (၉၊ ၈၊ ၂၀၀၉)

  © Blogger templates Newspaper II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP