ဘေလာ့ လိပ္စာသစ္သို႕ ေျပာင္းေရႊ႕ျခင္း

(၂၀၀၇) ခုႏွစ္မွစ၍ ဘေလာ့စာမ်က္ႏွာအား ဖြင့္လွစ္ခဲ့ရာ ဖတ္ရွဳအားေပးၾကေသာ စာဖတ္ပရိသတ္အေပါင္းအား အထူးပင္ ေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။

ယခုအခါတြင္ ဘေလာ့ကို ဖြင့္ရန္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္မွဳမ်ား ရွိေနေၾကာင္း၊ စာဖတ္သူအခ်ိဳ႕မွ အေၾကာင္းၾကားလာပါသျဖင့္ www.khinmamamyo.info တြင္ စာမ်က္ႏွာသစ္ကို ဖြင့္လွစ္ထားပါသည္။

စာမ်က္ႏွာသစ္တြင္ အခ်ိဳ႕ေသာ စစ္ေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးဆိုင္ရာ ေဆာင္ပါးမ်ားႏွင့္ ရသစာစုမ်ား (ႏွစ္ရာေက်ာ္ခန္႕)ကိုလည္း က႑မ်ားခြဲ၍ ျပန္လည္ေဖာ္ျပထားပါသည္။


ယခုဘေလာ့စာမ်က္ႏွာကို ဆက္လက္ထားရွိထားမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ယေန႕မွစ၍ ပို႕စ္အသစ္မ်ား ထပ္မံ တင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ပါေၾကာင္းႏွင့္ ပို႕စ္အသစ္မ်ားကို စာမ်က္ႏွာသစ္တြင္သာ တင္ေတာ့မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေလးစားစြာ အသိေပး အေၾကာင္းၾကားပါသည္။


စာမ်က္ႏွာသစ္သို႕ အလည္လာေရာက္ပါရန္ကိုလဲ လွိဳက္လွဲစြာ ဖိတ္ေခၚအပ္ပါသည္။


ေလးစားစြာျဖင့္



ခင္မမမ်ိဳး (၁၇၊ ၁၀၊ ၂၀၁၁)

www.khinmamamyo.info

ေက်ာင္းသားလက္စြဲ- ပို႔ခ်မွဳအား သင္ယူျခင္း

Tuesday, March 3, 2009

ေက်ာင္းသားတေယာက္အတြက္ စာသင္ခန္းတြင္ ပို႔ခ်မွဳအား သြားေရာက္သင္ယူရေသာ အခ်ိန္သည္ တန္ဖိုးလြန္စြာရွိေသာ အခ်ိန္ျဖစ္ေလရာ ထိုအခ်ိန္ကို အက်ိဳးရွိစြာ အသံုးျပဳတတ္ရန္ လိုအပ္လွေပသည္။

ပို႔ခ်မွဳသို႔ မသြားမီ


စာသင္ခန္းသို႔ မသြားမီကပင္ မိမိသင္ယူရမည့္ ဘာသာရပ္၏ ေခါင္းစဥ္ကို ၾကိဳတင္သိရွိ ေလ့လာသြားသင့္သည္။

ပို႔ခ်ခ်ိန္၌

(၁) သင္ၾကားပို႔ခ်ေနေသာ စာကို အာရံုစိုက္သင့္သည္။ အဓိကက်ေသာ စကားလံုးမ်ား၊ စကားစုမ်ားကို အထူးဂရုျပဳ နားေထာင္သင့္သည္။

(၂) ပို႔ခ်မွဳလမ္းေၾကာင္းကို ဂရုျပဳ နားေထာင္ရမည္။ ဥပမာ- အခုဆက္လက္ျပီး၊ ဘာေၾကာင့္ဒီလိုျဖစ္ရလဲဆိုရင္၊ အဓိကအုပ္စုသံုးမ်ိဳးရွိပါတယ္ အစရွိေသာ စကားလံုးမ်ားကို သတိျပဳနားေထာင္သင့္သည္။

(၃) အေရးပါေသာ အခ်က္မ်ားကို လိုက္လံမွတ္သားရမည္။ ေခါင္းစဥ္မ်ား၊ ေမးခြန္းမ်ား၊ ရည္ညႊန္းကိုးကားမ်ားကို သတိျပဳမွတ္သားရမည္။

(၄) နားေထာင္ျခင္းႏွင့္ ေရးမွတ္ျခင္းကို balance ျဖစ္ေစရမည္။ သင္ရိုးစာအုပ္ထဲတြင္ ပါေသာ အခ်က္အလက္အေသးစိတ္မ်ားအား လိုက္လံမွတ္သားျခင္းကို ေရွာင္ၾကဥ္ပါ။ ပို႔ခ်ေနေသာ အေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပတ္သက္၍ စိတ္၀င္စားမွဳစြာ ေတြးေတာရမည္။ ဥပမာ- ပို႔ခ်မွဳမွ အခ်က္မ်ားကို သေဘာတူသလား။ ဘာေၾကာင့္ဒီလိုျဖစ္ရတာလဲ စသျဖင့္ ေတြးရမည္။

စာသင္ခ်ိန္ျပီးသြားပါက

မွတ္စုမ်ား၊ ဆရာ၊ ဆရာမေပးသည့္ handouts မ်ား ကို ရက္စြဲမ်ားသတ္မွတ္၍ ဖိုင္တြင္ ထည့္သြင္းသင့္သည္။ မွတ္စုမ်ားျပန္ဖတ္ျပီး၊ သင္ရိုးစာအုပ္မ်ား၊ ကိုးကားစာအုပ္မ်ားမွ အခ်က္အလက္မ်ားကို ထပ္မံထည့္သြင္းသင့္သည္။ စာသင္ခ်ိန္တနာရီမွတ္စုအတြက္ ရည္ညြန္းကိုးကား စာအုပ္စာတမ္းမ်ား ထပ္မံဖတ္ရွဳခ်ိန္ ေျခာက္နာရီ အနည္းဆံုး ရွိသင့္သည္။ ပို႔ခ်မွဳႏွင့္ ပတ္သက္၍ အျခားေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးမွဳမ်ား ထပ္မံလုပ္သင့္သည္။ အသစ္ရလာေသာ အခ်က္အလက္ကို သိျပီးသား အခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္စဥ္းစားျပီး၊ မေက်လည္မွဳမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္၍ ေလ့လာေဆြးေႏြးမွဳ ျပဳလုပ္သင့္သည္။

ခင္မမမ်ိဳး (၂၊ ၃၊ ၂၀၀၉)

  © Blogger templates Newspaper II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP